França prohibeix esmentar Facebook i Twitter als mitjans de comunicació

2011-06-07 15:23

SOCIETAT  //  PARÍS   

 

Les ràdios i les televisions franceses no podran esmentar els noms de Facebook i Twitter en les seves emissions. El Consell Superior de l'Audiovisual francès ha deixat clar que els presentadors dels programes no podran remetre l'audiència a Twitter o a Facebook, sinó simplement a les xarxes socials. El consell considera que pronunciar el nom d'aquestes dues firmes suposa una mena de publicitat encoberta, una pràctica que prohibeix una llei de 1992. Sí que es podran fer servir els termes Twitter i Facebook, en canvi, quan s'informi d'una notícia que involucri directament aquestes xarxes.

 

El Consell Superior de l'Audiovisual de França ha decidit que les televisions i ràdios del país han de dirigir la seva audiència, a partir d'ara, a les xarxes socials, sense concretar més, per conservar el "caràcter informatiu" del missatge. Per fer-ho, s'empara en un decret sobre publicitat encoberta.

"Referir-se a les xarxes socials pel seu nom és publicitat, fet contrari a l'article 9 del decret del 27 de març de 1992 en què es prohibeix en la cobertura de notícies", assegura el Consell. Perquè els mitjans francesos puguin esmentar directament Facebook i Twitter, les dues xarxes socials caldrà que siguin protagonistes directament de la informació.

El Consell de l'Audiovisual francès es va crear el 1989 per garantir que els mitjans respecten la llei i per vetllar per la imparcialitat del públic i assignar les freqüències d'emissió.

 

Logotip de Facebook i de Twitter

Logotip de Facebook i de Twitter

 

Notícia del 3cat24.cat