Els pèrits creuen que el personal "no va identificar l'avaria" i va "despatxar l'avió incorrectament" en l'accident de Barajas

2011-05-17 18:47

SOCIETAT  //  MADRID   

 

L'informe pericial encarregat pel jutge Javier Pérez per investigar l'accident del vol JK5022 de Spanair el 20 d'agost del 2008 exposa en una de les seves conclusions que "el personal no va identificar la causa de l'avaria i va despatxar l'avió incorrectament", i va autoritzar l'enlairament de l'avió.

 

Poc després d'un primer intent d'enlairament, l'avió va haver de tornar a l'hangar ja que es va detectar un error en el calefactor de la sonda de temperatura (RAT). Un dels mecànics de la companyia va consultar el manual d'equipaments mínims (MMEL) del Boeing i va desactivar el sensor del calefactor del RAT.

Des del principi de les investigacions, el jutge creu que aquesta avaria "era una conseqüència o manifestació d'un error multifuncional que afectava també el sistema de TOWS".

Tres anys després de l'accident, els vuit experts nomenats pel magistrat instructor conclouen que "la tripulació no va configurar adequadament l'avió per enlairar-se", ja que no va estendre els "flaps" a la posició d'11 graus i els "slats" en situació "MIDLE", tal com corresponia. L'informe també recull que "el TOWS de l'avió va fallar i no va alertar la tripulació que la configuració per començar el vol no era l'adequada".

A més, assenyala que "la tripulació va realitzar les llistes de comprovació sense cenyir-se prou als procediments operatius estàndards", de manera que es va perdre l'oportunitat "de detectar l'error de configuració de l'avió". El document també especifica que ni el personal de manteniment ni la tripulació van arribar a identificar la causa de l'avaria.

 

Restes de l'avió de Spanair, després de l'accident

Restes de l'avió de Spanair, després de l'accident

 

Notícia del 3cat24.cat